2011-08-04

konst och knarkaffärer på silja line

i natt drömde jag att jag gick på konstskola och jobbade på silja line (konstskolan låg alltså på båten). just denna dag skulle min klass och jag ha vernissage. några timmar innan vernissagen började så berättade mina klasskompisar för mig att vi måste gömma en mycket stor mängd knark åt någon under vernissagen och vi var tvungna att gömma det bra för det skulle komma poliser som ville åt det där knarket på vår vernissage. jag sa att det lät ju inte så bra, varför ska vi göra det. mina klasskompisar sa att vi gjorde det för något gott, att vi var som harry potter med vänner. då sa jag att okej, vi gör det.

så gjorde vi det. det fanns en stor övergiven lada på båten och i ladan fanns det en frysbox med jättemånga islgassar i. där skulle vi gömma knarket. vi stoppade in knarket i isglassarna (har ingen aning om hur det gick till, men det gick smidigt). bredvid den stora ladan fanns en mindre lada med höns och av någon anledning skulle de där poliserna förstå att knarket var i isglassarna om inte hönsen hade värpt mycket ägg. hönsen hade inte värpt några ägg så vi köpte jättemånga förpackningar, typ icas egna ägg, som vi lät stå i kartongerna. jag frågade mina klasskompisar om poliserna inte skulle förstå att dessa ägg ej var värpta här, men poliserna var tydligen inte så värst klipska så det gick bra.

när alla gäster hade kommit hade vi placerat ut oss på våra vaktpositioner. jag stod ensam i den stora ladan! så läskigt och mitt i allt slutade frysboxen att fungera! jag sprang iväg till biblioteket och frågade någon i min klass om hjälp och så fixade vi det. polisen var inne och tittade på glassarna flera gånger och jag spelade mitt lugnaste fast jag var helt hysteriskt rädd för jag tror något väldigt hemskt skulle hända med alla på båten om de hittade det. var hur som helst mycket glad när jag vaknade, utan att poliserna hittat något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar