2011-08-11

larsson går till frisören














mitt hår har på den senaste tiden sett lite ut som matt camdens. ingenting fel med det förstås men jag längtade efter att se ut som mig själv igen så idag gick jag till en frisör. jag gillar att gå till frisören, mest för att den frisören jag brukar gå till är en fågelskådare som heter ingalill. hon är så snäll mot mig och pratar alltid om djur och hus på öland. hon är cirka sextio år och vi tycker likadant om mitt hår så när jag säger att jag vill ha det rakt och ingenting konstigt i det så blir det rakt utan kontstigt i.















tyvärr så bor hon i örebro och eftersom jag inte i är örebro, så gick jag till en frisör som det på dörren stod drop in 200 kronor och jag tänkte att det är bra. jag tror att det var en ganska typisk frisörsalong men jag har aldrig varit på en sådan så jag kände mig lite obekväm. de hade tre kvinnliga och en manlig frisör. jag förstod efter en stund, när jag satt och läste typ solo, att de kvinnliga endast klippte kvinnor och den manliga klippte endast män. när jag kom var den manliga frisören ledig, till exempel, men jag fick minsann vänta medan han satt och lyssnade på katy perry vid sin dator.













när jag fick min frisör så rynkade hon först lite på näsan och frågade om jag hade något i håret, jag svarade att nej jag har bara inte tvättat det. då sa hon att vi måste tvätta det, så gjorde vi det. orkade inte säga att nej jag vill inte att du tvättar mitt hår med den där konstiga shampoflaskan, vill ha bikarbonat. så tvättade hon det med vassa naglar, både behagligt och obehagligt. så frågade hon hur jag ville ha det och jag sa bara rakt och lite kortare. hon frågade om det skulle vara kortare i nacken, jag sa nej bara rakt. hon frågade om hon skulle tunna ur och jag sa nej inte tunna ur. hon sa vilket tjockt hår du har, jag sa tack (tänkte att ja men jag vill fortfarande inte tunna ur det). sen när hon skulle klippa luggen sa jag att gör den gärna lite tjockare men annars bara rak. hon svarade oj ska det vara ännu tjockare? jag sa ja men bara lite tjockare. nej den får ju inte bli tjock sa hon. sen frågade hon om hon skulle tunna ur den lite? ja sa att nej låt den vara som den är. sen torkade hon mitt hår och plattade det för att det skulle bli "lite extra rakt". jag svettades så mycket och hon brände mig på örat lite. sen hade hon i lite konstiga krämer och nu ser jag ut såhär.

det passar inte mitt inre att ha plattat hår. tur att det säkerligen går ur i samma stund som jag lägger mitt huvud på kudden för att vila mat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar